Wednesday, July 8, 2009

i was in terengganu for 4 days

Last week aku ikot Mr Kippei balik kuala terengganu..
Dari hari sabtu sampai hari selasa.. 4hari 3 mlm..
So aku dah kenal semua family dia...luqman,arel,amir dan andy..
Mak dan abah dia pon sporting abis..
i think, i've started to love them..
and i fell in love with Kuala Terengganu itself..

Hari pertama kami sampai dah kul 8mlm..bertolak dr umah aku dah 12tghr.

Hari kedua , jalan2 round town then belah petang g tgk baju sanding.Mak metua aku pilih songket kaler krim..sebab takde songket kaler hitam putih.
Belah malam lak g tengok abah nyanyi kat mana ntah,tak silap aku mcm kat dewan pej kerajaan.Boleh tahan gak abah ni, nyanyi lagi shidee. bukan main dia atas stage tu..hihihi.
Aku jadi penyokong plg bersemangat..sebab mak dengan encik kippei dah boring tgk abah masuk pertandingan nyanyi...ahahahaa..

Hari ketiga, kami pegi kelantan..
Mula2 g kota bahru tukar cincin encik kippei..pastu g beli barang souviner kahwin kat rantau panjang...balik kena bayar cukai rm50..huhu..cm hampeh..
Lewat mlm gak la kami sampai kat umah..tp bab shoping ni mmg mak dan abah mentua aku kamceng dengan aku..hahahaa..senang nk masuk..rasa cm sekepala jek..

then last day aku di terengganu, encik kippei bawak round town lagi skali..g pasar payang, taking pictures..having great time together..
kul 3 ptg kami gerak ke KL.
dalam perjalanan encik kippei lalu pantai kat marang... cantik giler..
dan aku berjaya rakam encik kippei berdengkur..ahahahaha..
haa..tu la,bila orng ckp taknak ngaku...hihihihi..
evidence dah ade dalam tangan ku...pasni leh blackmail encik kippei tu...wahahahahaa..

Dalam 4 hari tu aku learn byk benda...pasal encik kippei and his beloved family..looking at them and thinking about my family...
aku rasa aku leh faham a few thngs about bakal suami ku ini..
and membuatkan aku bertambah respect kat dia..
and juga membuatkan aku mula sayang pada mak,abah,luqman,arel,amir,andy...

thank you so much, korang...
for taking good care of me for that 4 days.
for treating me so nicely..
u all semua mmg baik hati...and some are cute and adorable..hihihi..
thank you...
cant wait to be there again...

i love u more , encik kippei...

No comments: