Monday, January 11, 2010

Aku dan Kippei..

Sepanjang weekend baru ni aku asik bergaduh dengan Encik Kippei.
Pasal cuti lah,pasal saba lah,pasal rsau lah...mcm2...sometime for stupid reasons.
Kami baru kawen 3bln(+/-)...
Tapi dah berangin satu badan...
bagi aku ade je benda yang dia ckp tak kena di telinga aku..
bagi dia plak maybe ape yg aku ckp semua benda remeh...bosan.

As a husband,ape lah lagi yg aku harap dr dia selain jd tempat aku mengadu,bermanja.
di tambah lak kami dok asing2 mcm ni..
bila dapat dengar suara mula la aku nk citer semua benda dr A sampai Z.
Tapi encik kippei tak anggap ape yg aku citer tu sebagai story-telling..
bila dengar intro sikit je dia akan stress..akan tduh aku ni jadikan dia tempat aku lepas stress..aku jadi kan dia mcm punching bag..dan dia letak limit utk itu..limit utk kesabaran dia pd isterinya..

So expectation aku terhadap kasih sayang dan sokongan dr suami hancur berkecai..
hati aku akan mula bengkak..dan akhirnya setiap kata yg keluar dr mulut dia akan jd mcm bisa di telinga aku..kecewa...itu je yg aku rasa...

Sebelum aku kawen...aku sangat berdikari..sangat..
sampai lah aku lelah dan ingin berhenti..lalu aku ambik keputusan untuk menerima suami dalam hidup aku.
harapan aku selepas menjadi isteri, aku tak perlu lagi sunyi..
akan ada org lain yg akan menjaga aku seumur hidup..
yang akan jd best fren aku selamanya.
yang bisa menjadi teman plg setia saat suka dan duka.
yg sanggup menyokong & memanjakan aku tanpa letakkan limit.
aku tak mintak emas permata,intan berlian atau kemewahan dunia..
cukup kalau dia dapat mewah kan aku dengan kasih sayang dan kelembutan seorg suami.
yang dapat membahagiakan jiwa aku yg selama ini terlalu kosong...yg terpaksa menjadi lebih dewasa dr usia...

aku letih...aku lelah...rupanya aku masih belom boleh berhenti..