Friday, January 8, 2010

berita hari ini

Tadi aku baru bgtau mama..
pheeewwwhh....
so hard, ok...
kenape?mesti pelik kan...sepatutnya mama aku mesti melompat2 sama cam aku bila dia tau dia nk jadi nenek dah..
but not as what u think it is..

skang mama dah ade 3cucu..1 boy 2 girls.
iskandar dengan jihah ade dok dengan mama (mean dengan aku juge).
isk dah masuk 3tahun tahun ni..jihah bulan 8 ni cukup 1 tahun.
uyyin,sebaya dengan jihah mak abah dia jaga lah...

mama baru abis operate bahu 2 mggu lepas.
so tak berapa nk boleh gerak tgn atau buat keje2 berat.
mama mmg lah tak keje..dia babysitter sepenuh masa.
Dan kat umah aku juge ade opah aku yang mmg tak larat buat ape...
semua benda kena buatkan untuk dia..mkn ats katil..dan stay atas katil sepjg hari..
tp naseb baik dia leh g mandi dan buang air sdr...(tp sampai bila lah kan..)
still masih perlu di babysit.

Bila aku tau aku pregnant,all morning aku asik tersengeh sorang2.
tp bila petang, sehari suntuk aku sedeh dan susah hati..
sape nk jaga aku nnt?
mesti aku akan nyusahkan mama..
cemana aku nk hadap sume benda ni tanpa encik kippei aku?
cemana plak aku nk save untuk blanje anak aku kalau skang ni pon aku tak cukup duit sbb tanggung anak org?

Dan akhirnya ia menjadi susah untuk aku bgtau mama pasal pregnancy aku..

tp bila pikir2 balik, its not fair to me..
takkan aku tak boleh ade anak aku sdr semata2 sbb aku menjaga anak org?
takkan aku tak leh mengandung anak aku snd semata2 taknak nyusahkan org lain?

Ade org nasihatkan aku...
jgn risau,setiap anak yg lahir tu ade rezeki dia masing2..
Jangan sedey...mesti TUHAN tunjukkan jalan..
Insyaallah...
Setelah spenuh kekuatan aku kumpulkan akhirnya aku bejaya ckp kat mama td.
dan mama ckp "haa,p cek doctor,zaman skang ni kadang2 bukan mengandung..takot cyst ke,ape ke"..
dan aku terpikir..."mak aku nk happy ke tak nk dapat cucu lagi ni?"
Ngeh ngeh ngeh...

No comments: