Monday, October 20, 2008

Perspektif

Pahit..Payau..
Rasa dalam perasaan ku.

Pahit itu ubat.
Telan lah walau cemana payah.
Sebab ubat itu akhirnya akan yg baik2 sahaja.
Insya-allah.
Ada seorg teman pernah berkongsi peribahasa jepun
"be not afraid of going slowly,but be afraid of standing still.."
Ntah lah..
Betul tak yang dunia ini terlalu unpredictable dan hidup ini terlalu complicated?
Mungkin hanya untuk dunia & hidup aku..
Aku bodoh?
Mungkin...
Tp, kawan... percaya lah...
Yang dilihat mudah di mata kamu bukan lah mudah dibahu aku.
Dan yang dilihat sukar di mata kamu bukanlah semestinya sukar dibahu aku.
Dulu dan kini,perspektif aku melihat dunia sudah langsung berubah..
Yup...aku sedar walau tidak pernah dibangkitkan oleh kamu.
(tapi terima kasih kawan,kerna isu itu telah kau suarakan)
Mungkin kerana jalan dan liku yang aku lalui ketika dulu dan kini telah berbeza amat.
Mana mungkin kamu yang cuma memandang dari ekor matamu mampu men'judge' aku.
Kerna aku pun tatau ke mana jalan dan liku ini membawa ku..

No comments: